Κάτω από 30 και ήδη εκατομμυριούχοι και Σύμβολα Ομορφιάς ή Πώς η Michelle Phan έχτισε μια αυτοκρατορία 500 εκατ. δολαρίων

Michelle Phan (L) and Kelly Osbourne (R) on stage at Forbes’ Under 30 Summit in Philadelphia (Photo credit: Mehrunnisa Wani)

Είναι κάτω από 30 ετών και ήδη συγκαταλέγονται στους πιο επιτυχημένους επιχειρηματίες του κόσμου.  Ο λόγος για την Michelle Phan και την Kelly Osbourne στην "σύνοδο των κάτω από 30". 

Η σύνοδος "Under 30 Summit" πραγματοποιήθηκε στην Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ 4-7 Οκτωβρίου και οι πιο σημαντικοί "παίκτες" έδωσαν το παρόν. Μεταξύ αυτών και δύο νέες και "γκουρού" της ομορφιάς, η Μισέλ Φαν (γνωστοί στους περισσότερους που παρακολουθούν youtube ) και η Κέλλυ Όσμπορν. 



Η Μισέλ Φαν ξεκίνησε από το Youtube, κάνοντας βίντεο ομορφιάς και τώρα έχει την δική της εταιρεία με τα συνδρομητικά πακέτα ομορφιάς Ipsy, μια εταιρεία που εκτιμάται γύρω στα 500 εκατ. δολάρια. Μπορεί να μην ήξερε που θα την έβγαζε αυτό το εγχείρημα της πριν 8 χρόνια στο Youtube, αλλά το κανάλι της ξεπερνά τους 8 εκατομμύρια subscribers. Ξεκινώντας πρώτα με βίντεο ομορφιάς, μεταξύ των οπίων και ένα tutorial με μακιγιάζ της Lady Gaga, γρήγορα υπέγραψε συμβόλαιο με την Lancome ως η πρώτη τους Video Make Up Artist , ενώ σύντομα λανσάρισε στην αγορά την δική της σειρά προϊόντων μακιγιάζ "Em" Με την L'oreal και όλα αυτά χάρη στην δύναμη που τις έδωσαν οι συνδρομητές της. 



Στην πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση της με την Κέλλυ Όσμπορν , την οποία μπορείτε να δείτε εδώ, η Φαν τόνισε μεταξύ άλλων : " Η ομορφιά του ίντερνετ είναι ότι υπάρχει ένα κοινό στόχος για τα πάντα και αν μπορείς να εστιάσεις σε αυτό τότε μπορείς να χτίσεις μια βιώσιμη επιχείρηση μέσα από αυτό".


"Στο ίντερνετ μπορείς να βρεις ανθρώπους αυθεντικούς" είπε η Φαν "Περίπου το 87% των γυναικών εμπιστεύονται τους ανθρώπους που έχουν επιρροή στο Youtube παρά τις  διαφημίσεις με διασημότητες και την έμμεση διαφήμιση, και αυτό πρόκειται να αυξηθεί περισσότερο. Η Επιρροή είναι Δύναμη - Αν έχεις επιρροή μπορείς να φτιάξεις το δικό σου brand" .



 Advertisement


Όσο για την μικρή Κέλλυ Όσμπορν, της γνωστής οικογενείας, μετά την τεράστια επιτυχία που είχε ως συμπαρουσιάστρια του Fashion Police στο E-entertainment , για 5 συνεχόμενα έτη και μετά την πρόσφατη αποχώρηση της από την εκπομπή, λάνσαρε το 2014 την δική της σειρά μακιγιάζ σε συνεργασία με την MAC, την οποία σχεδίασε μαζί με την μητέρα της. Ενώ τώρα ετοιμάζει την δική της σειρά ρούχων Stories…By Kelly Osbourne με νούμερα από 0-24.

Και οι δύο συμφωνούν ότι η Ομορφιά μπορεί να είναι ένα εγχείρημα επικερδές αλλά και με ουσία. 



“Makeup is not a mask that covers up your beauty, it’s a weapon that helps you express who you are from the inside.” 



Μπορεί η συνομιλία των δύο να είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και καθ' όλα εποικοδομητική, αλλά δεν είμαι σίγουρη κατά πόσο η Ελληνική αγορά έχει συνειδητοποιήσει την δύναμη του youtube ή αν το ελληνικό κοινό είναι έτοιμο για κάτι τόσο δυναμικό και καινοτομικό. Για την ώρα οι δυνατότητες εξέλιξης μέσω του Ελληνικού  Youtube παραμένουν σταθερά χαμηλές, με ελάχιστες εξαιρέσεις να διαφαίνονται στον ορίζοντα και ακόμα λιγότερες συνεργασίες επί χρήμασι να έχουν πραγματοποιηθεί.


 Advertisement



Προσωπικά πιστεύω ότι ούτε οι ελληνικές εταιρείες είναι ακόμα έτοιμες να αντιληφθούν την διαφορετικότητα που απαιτεί το συγκεκριμένο είδος (αναφορικά με το μάρκετινγκ στο σύνολο του) , ούτε οι Έλληνες Youtubers έχουν συνειδητοποιήσει την δύναμη τους, με τις ελάχιστες εξαιρέσεις να ακροβατούν μεταξύ ερασιτεχνικής διαφήμισης και τηλε-προώθησης προϊόντων. Λέω "ερασιτεχνικής" καθώς τις περισσότερες φορές το γύρισμα και το μοντάζ, post production , προώθηση βίντεο Κτλ γίνονται αποκλειστικά από τους ίδιους χωρίς την συνδρομή επαγγελματιών, τις περισσότερες φορές τουλάχιστον. Κι επομένως ούτε επαγγελματική διαφήμιση είναι (και πως θα μπορούσε άλλωστε), ούτε όμως κρατάει τον ειλικρινή χαρακτήρα της, των ανθρώπων της διπλανής πόρτας, κάτι που οι θεατές στην πλειοψηφία τους αναζητούν, αφού πολλές φορές γίνεται αντιληπτό ότι πρόκειται για άμεση και επί πληρωμή προώθηση προϊόντων, φέρνοντας τους λίγους (και τολμηρούς) που αποφάσισαν να χρηματοδοτηθούν σε τρομερά δύσκολη θέση, απέναντι στους ανθρώπους που τους υποστήριξαν στο τόλμημα τους στο Youtube.

Είμαι από τους υποστηρικτές της άποψης ότι το youtube είναι η καινοτομία που μπορεί να δώσει νέα ώθηση σε πολλά ξεκινήματα στην Ελλάδα, αλλά είναι ακόμα σε νηπιακό στάδιο γεγονός τόσο καλό όσο και κακό. Καλό γιατί η "πίτα" θα μεγαλώσει όλο και περισσότερο, αφού όλο και περισσότεροι νέοι (μελλοντικοί αλλά και παρόντες καταναλωτές) έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο και επομένως στο Youtube. Καλό γιατί είναι ωραίο να μπορεί κάποιος να βρει διέξοδο επιχειρηματική σε μια πολύ δύσκολη φάση της χώρας μας κάνοντας ταυτόχρονα κάτι που αγαπά. Κακό γιατί βιώνοντας τα πρώτα του μωρουδιακά βήματα το Youtube ακόμη στην Ελλάδα, είναι πολύ πιθανό, οι πρώτοι που θα τολμήσουν να κάνουν το μεγάλο βήμα να "φάνε και τα μούτρα τους", όπως συχνά συμβαίνει σε πολλούς πρωτοπόρους. 

 Advertisement

Τι πιστεύετε εσείς; Πως πρέπει να κινηθεί ο χώρος; Είναι κάτι εφικτό στην Ελλάδα αυτό που συνέβηκε στην Μισέλ Φαν; Ή μήπως πρόκειται για μεμονωμένες περιπτώσεις ( αναφέρομαι και σε πολλούς άλλους ξένους youtubers, που βγάζουν τα προς το ζην τους από αυτό και έχουν αποκτήσει επιχειρηματικές δραστηριότητες σε συνδυασμό με αυτό). Μήπως, η πεπαλαιωμένη νοοτροπία που επικρατεί στην Ελλάδα και που θέλει όλο και λιγότερους νέους να τολμούν να ανοίξουν την δική τους επιχείρηση (έναντι σε αυτούς που προτιμούν να γίνουν υπάλληλοι σε εταιρεία) είναι και αυτό που επηρεάζει και σε αυτήν την περίπτωση το οποιοδήποτε τόλμημα;

Πολλά τα ερωτήματα. Απλά δείτε όλο αυτό το άρθρο ως τροφή για σκέψη. Για τις δικές μου σκέψεις ευθύνεται το άρθρο που διάβασα στο Forbes σήμερα το πρωί.  

 Advertisement

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ*
Παρακαλώ MHN αφήνετε link για τα blog σας, η κείμενα που παραπέμπουν εμένα η τα μέλη του blog μου να τα επισκεφτούν στα σχόλια, γιατί το βρίσκω άκομψο και δεν θα δημοσιεύονται.
Ευχαριστώ για την κατανόηση.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...