Σελίδα στο Facebook, σε τι χρησιμεύει και τι πρέπει να προσέξουμε;

7:30 π.μ.



Ξέρω ότι δεν είναι ακριβώς μάθημα Blogging αλλά ειλικρινά πιστεύω ότι ένα Blog πρέπει να έχει σελίδα στο facebook, πόσο μάλλον μια επιχείρηση.

Και σας το λέω εγώ που άργησα πολύ να κάνω σελίδα στο facebook καθώς δεν πίστευα ότι για ένα προσωπικό blog θα είχε διαφορά. Κι όμως η ανταπόκριση υπήρξε μεγάλη και τώρα μετά από τόσους μήνες μπορώ να πω ότι η δημιουργία μιας σελίδας στο facebook για την προώθηση του προσωπικού μου Blog και καναλιού, υπήρξε ένα από τα πιο "εμπνευσμένα" βήματα και ευχαριστώ πολύ τη φίλη μου Νατάσα που με έπεισε να την κάνω. 





Είτε πρόκειται για επιχείρηση, είτε για blog μια σελίδα στο facebook μπορεί να σας βοηθήσει σημαντικά στην προώθηση των δραστηριοτήτων σας. Μα θα μου πείτε έχω ένα προσωπικό προφίλ στο facebook Και εκεί δημοσιεύω ότι έχει να κάνει με την επιχείρηση ή το Blog μου, δεν αρκεί; Κι όμως δεν αρκεί. 

Καταρχάς, υπάρχει περιορισμένος αριθμός "φίλων" που μπορεί να έχει κάποιος στο facebook , ενώ απεριόριστος αριθμός fan που μπορεί να μαζέψει μια σελίδα. Επιπρόσθετα, μια σελίδα σου δίνει την δυνατότητα περαιτέρω πληροφόρησης, δημογραφικών στοιχείων και τμηματοποίησης, στατιστικά γενικώς που θα σε βοηθήσουν να αποκρυπτογραφήσεις την αγορά στην οποία στοχεύεις και να μάθεις περισσότερα για τους πελάτες σου (αν πρόκειται για επιχείρηση ) ή τους "θαυμαστές" σου.

Ξέρω ότι σε μερικούς η λέξη "θαυμαστές", fan (από το φανατικοί) ακούγεται λίγο δυσάρεστα. Θα σε συμβούλευα να μην το βλέπεις έτσι, σκέψου το περισσότερο σαν μια κοινότητα η οποία μοιράζεται την αγάπη σου για συγκεκριμένα θέματα.και πράγματα.

Τι πρέπει να προσέξεις;

  • Θα πρέπει να επιλέξεις την σωστή περιγραφή για την σελίδα σου και να δώσεις ιδιαίτερη βάση στην "About " ενότητα. Συμπλήρωσε την με προσοχή και αν θες βάλε και άλλα social media που μπορεί να διαθέτεις. 
  • To facebook σου δίνει την δυνατότητα να δείχνεις στους θαυμαστές σου τι συμβαίνει "πίσω από τις κάμερες".  Μπορείς να δημοσιεύεις φωτογραφίες με το τι συμβαίνει την ώρα που εσύ και η ομάδα σου δουλεύετε πάνω σε ένα Project. Η να δημοσιεύσετε μια φωτογραφία από την γραμμή παραγωγής ενός προϊόντος. Κάνει την εταιρεία σου πιο "ανθρώπινη" στα μάτια αυτών που σε παρακολουθούν
  • Ανάλογα με το τι πραγματεύεται το blog σας , μπορείτε να το προωθήσετε περισσότερο μέσα από την σελίδα στοFacebook.
  • Μια σελίδα στο facebook σου δίνει την δυνατότητα να συζητάς με τους ανθρώπους που σε παρακολουθούν. Να τους θέτεις ερωτήματα και να έχεις πιο γρήγορα απαντήσεις. Κι αυτό γιατί είναι πιο άμεσο ως μέσο.
  • Σου δίνεται η δυνατότητα να δημιουργείς εκδηλώσεις (events) και να προσκαλείς του θαυμαστές σου να έλθουν. 
  • Υπάρχουν πολλά aplication που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να αυξήσεις την αλληλεπίδραση. Μπορείς να ενώσεις για παράδειγμα το twitter, instagram, youtube Κτλ. δίνοντας την δυνατότητα στους θαυμαστές σου να σε παρακολουθούν πιο ολοκληρωμένα. 
  • Επίσης, σου δίνει την δυνατότητα να δημοσιεύεις συνεχώς φωτογραφίες. Οι φωτογραφίες έχουν μεγαλύτερη ανταπόκριση από το απλό κείμενο.
  • Τα hashtags # είναι σημαντικά και στο facebook. Μπορεί να είναι πιο διάσημα στο twitter ή στο instagram αλλά και στο facebook μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της δημοτικότητας μιας ανάρτησης ή να σας βοηθήσουν να καλύψετε καλύτερα ένα θέμα. Δεν χρειάζεται όμως να το παρακάνετε 2 έως 4 hashtags είναι αρκετά.
  • Likes!!! Υπάρχουν πολλοί τρόποι να αυξήσετε τα likes και ο λιγότερο "σωστός" είναι να τα αγοράσετε. Το να τα αγοράσετε θα σας δώσει την δυνατότητα να φαίνεται ότι έχετε ένα μεγάλο κοινό, ωστόσο, τα πολλά Likes δεν μεταφράζονται απαραίτητα σε πωλήσεις (αν πρόκειται για εταιρεία) ούτε εξασφαλίζουν αλληλεπίδραση / engagement.


Υπάρχουν πολλά ψεύτικα Προφίλ που εδρεύουν σε ασιατικές κυρίως χώρες όπως Σρι Λάνκα πχ, και που έχουν δημιουργηθεί ακριβώς για να πωλούνται ως likes σε εταιρείες που θέλουν να αυξήσουν την "δημοτικότητα" της σελίδας τους.

Όταν κάποιος θα έρθει στην σελίδα σας και δει ότι δεν υπάρχει αλληλεπίδραση αυτό αρκεί και μόνο να δημιουργήσει αρνητική αντίδραση σε αυτόν. Επίσης, δεν θα φαίνονται οι δημοσιεύσεις σας στους πραγματικούς θαυμαστές σας ή θα φαίνονται σε πολύ λίγους.
Το Facebook έχει ένα συγκεκριμένο αλγόριθμο που δεν επιτρέπει σε όλους όσους σας ακολουθούν να βλέπουν όλες τις αναρτήσεις σας. Όσο πιο πολλές φορές έχουν σχολιάσει κάτω από μια ανάρτηση σας, τόσο πιο συχνά θα τους βγαίνουν οι ενημερώσεις σας. Κατ' επέκταση, όσο πιο πολλοί σχολιάζουν και μοιράζονται τις αναρτήσεις σας σε τόσο περισσότερους αυτή θα είναι ορατή.


Πως αυξάνουμε το Engagement;

Αυτό είναι απαιτεί πολύ περισσότερη ανάλυση και ίσως χρειαστεί να μιλήσουμε σε άλλο μάθημα. Μέχρι τότε μπορείτε να καλέσετε τους θαυμαστές σας να επιλέξουν από μόνοι τους να παίρνουν ενημερώσεις" διαλέγοντας την αντίστοιχη επιλογή  από το facebook. Επίσης, να δημοσιεύετε συχνά όσο πιο ποιοτικό περιεχόμενο γίνεται. Κάντε ερωτήσεις στους θαυμαστές σας, υποχρεώστε τους να αλληλεπιδράσουν. 




  • Οι φωτογραφίες είναι πολύ σημαντικές. Προσοχή όμως! Είναι καλύτερα να ανεβάζετε τις φωτογραφίες σε png και όχι σε jpg. Επειδή ούτως ή άλλως η jpg φωτογραφία είναι λίγο χαμηλότερης ανάλυσης από άλλου είδους αρχείο και το facebook θα μειώσει ακόμα περισσότερο την ανάλυση της, καλό είναι να τις ανεβάζεται σε png. Οι διαστάσεις για facebook post είναι 940px X 788px.
  • To facebook σας δίνει την δυνατότητα να μάθετε το κοινό σας και να βοηθηθείτε ως προς το τι περιεχόμενο να ανεβάζετε. 
  • Είναι ένας άλλος τρόπος marketing και μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για να προωθήσετε το Blog σας ή την εταιρεία σας.
  • Όσον αφορά την φωτογραφία προφίλ και εξωφύλλου μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ειδικά προγράμματα επεξεργασίας όπως το Picmonkey ή το canva. Είναι σημαντικό να έχετε επιλέξει τις σωστές διαστάσεις. Να θυμάστε ότι είναι σημαντική η φωτογραφία προφίλ σας και θα παραπέμπει άμεσα στο blog σας ή στην εταιρεία σας. Αλλάζετε συχνά την φωτογραφία εξωφύλλου για να ενημερώνετε και τους θαυμαστές σας σχετικά με την πρόσφατη δραστηριότητα σας.
  • To facebook σας δίνει την δυνατότητα να κάνετε ερωτήσεις στο κοινό σας.
  • Ακολουθήστε τον κανόνα 70 / 30. Δημοσιεύστε 70% άσχετο περιεχόμενο με την άμεση δραστηριότητα σας και 30% σχετικό. Μην ζαλίζετε τους ακόλουθους σας με τα ίδια και τα ίδια. Αλλά μην διστάσετε να  μοιραστείτε μαζί τους οτιδήποτε νέο συμβαίνει
  • Μην δημοσιεύετε πολλές αναρτήσεις μέσα στην μέρα, μέχρι 4 είναι αρκετές
  • Πειραματιστείτε! Δείτε τι δουλεύει για εσάς. 
  • Διαφημιστείτε εάν αυτό νομίζετε ότι θα σας επιφέρει κέρδη και πελάτες. Αλλά δώστε προσοχή στον σχεδιασμό της διαφήμισης σας. 
Δείτε εδώ το βίντεο:


You Might Also Like

1 σχόλια

*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ*
Παρακαλώ MHN αφήνετε link για τα blog σας, η κείμενα που παραπέμπουν εμένα η τα μέλη του blog μου να τα επισκεφτούν στα σχόλια, γιατί το βρίσκω άκομψο και δεν θα δημοσιεύονται.
Ευχαριστώ για την κατανόηση.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...