Όταν ξεκίνησα αυτή τη στήλη από τους πρώτους φίλους μου που ήθελα να φιλοξενήσω ήταν η Λυδία Σέρβου. Με την Λυδία έχουμε συνεργαστεί παλαιότερα σε μια μουσικοθεατρική παράσταση στο θέατρο Ιλίσια - Ντενίση. Είναι μια εξαίρετη μουσικός με πλούσια μουσική παιδεία και μια φωνή τόσο μαγική που σε ταξιδεύει. Νομίζω ότι ήρθε η ώρα να σας την παρουσιάσω, ενόψει και της αυριανής της εμφάνισης στο Σινεμά Ίλιον.
Η Λυδία είχε την ευγενή καλοσύνη να μου παραχωρήσει μια συνέντευξη με αφορμή και την αυριανή της συναυλία.
Με μουσικές σπουδές στο κλασσικό τραγούδι, στο πιάνο αλλά και στην Βυζαντινή μουσική, τι σε έκανε να επιλέξεις το ελληνικό ρεπερτόριο;
Η μουσική και ιδιαίτερα το τραγούδι υπάρχουν στη ζωή μου από όταν θυμάμαι τον εαυτό μου. Για μένα ήταν δεδομένο ότι θα ασχοληθώ επαγγελματικά με αυτό. Το ελληνικό ρεπερτόριο το αγαπούσα πάντα. Δεν μπήκα ποτέ σε δίλημμα. Σπούδασα Κλασσικό τραγούδι και στη συνέχεια Βυζαντινή μουσική θέλοντας να έχω τις απαραίτητες γνώσεις και τεχνικές που θα με βοηθούσαν να γίνω καλύτερη στο τραγούδι μου. Δεν μπορώ να πω ότι αγάπησα ουσιαστικά την Όπερα αν και θαυμάζω απεριόριστα τους ανθρώπους που την υπηρετούν.
Ποιες ήταν οι μουσικές σου επιρροές ως παιδί και ποιες τώρα ως επαγγελματίας;
Δεν νομίζω ότι έχουν αλλάξει ιδιαίτερα. Έχω αρκετά ακούσματα από βυζαντινή και παραδοσιακή μουσική. Θυμάμαι έντονα στα παιδικά μου χρόνια τη φωνή της Μαρινέλλας, της Ελένης Βιτάλη, του Μπιθικώτση, του Καζαντζίδη, της Αλεξίου, του Χρόνη Αηδονίδη, της Νάνας Μούσχουρη και πολλά τραγούδια του Μάνου Χατζιδάκι. Στα εφηβικά μου χρόνια άκουγα πάρα πολύ pop αλλά και όπερα. Στην πορεία ανακάλυψα όλους τους μεγάλους συνθέτες και ποιητές και με τα χρόνια απλά προστέθηκαν και άλλοι τραγουδιστές που αγαπώ να ακούω και να μελετάω.
Έχεις συνεργαστεί με πολλούς έλληνες καλλιτέχνες. Ποια είναι η συνεργασία αυτή που ξεχωρίζεις περισσότερο από όλες και γιατί;
Πραγματικά νιώθω ευλογημένη γιατί έχω συνεργαστεί με πολλούς και αξιόλογους ανθρώπους του χώρου. Κάθε συνεργασία είναι ξεχωριστή και όλες τις θυμάμαι με αγάπη και χαμόγελο. Θα αναφερθώ όμως σε αυτή που με συγκίνησε παραπάνω… ήταν τον Ιούλιο του 2013 στην Λάρνακα της Κύπρου όπου έπειτα από πρόσκληση του Γιώργου Θεοφάνους που είχε την καλλιτεχνική επιμέλεια, τραγούδησα με την Εστουδιαντίνα Νέας Ιωνίας. Δεν θα ξεχάσω τον κόσμο που είχε πλημμυρίσει την πλατεία και κρατώντας αναμμένα κεριά τραγουδούσαν μαζί μας κάλαντα και ύμνους για τον πολιούχο της Λάρνακας, Άγιο Λάζαρο.
Με ποιον Έλληνα και με ποιον ξένο καλλιτέχνη θα ήθελες να συνεργαστείς;
Μου βάζεις δύσκολα… Είναι πολλοί οι καλλιτέχνες που θα ήθελα να συνεργαστώ. Από Έλληνες θα ήθελα πολύ να βρεθώ στην ίδια σκηνή με την Αφροδίτη Μάνου και την Τάνια Τσανακλίδου. Με μαγεύουν και με συγκινούν οι φωνές και οι ερμηνείες τους. Από ξένους καλλιτέχνες τώρα θα ήθελα να βρεθώ με την Barbra Streizand και την Celine Dion. Τι σου λέω τώρα; Όνειρα….
Διδάσκεις πιάνο και τραγούδι. Πιστεύεις ότι τα παιδιά αναζητούν την μουσική παιδεία ή μήπως απομακρύνονται από αυτήν;
Διδάσκω 20 χρόνια σχεδόν και νιώθω πολύ τυχερή που μπορώ και συναναστρέφομαι τη νεότερη γενιά. Αν και η εποχή μας δεν βοηθάει καθόλου την όποια μορφής τέχνη, παρατηρώ ότι τα παιδιά αναζητούν όλο και περισσότερο γνώση και τρόπους έκφρασης μέσα από τη μουσική και ιδιαίτερα από το τραγούδι. Και πίστεψέ με δεν υπάρχει τίποτα πιο όμορφο από το να νιώθεις πως μεταφέρεις την εμπειρία και τη γνώση σου σε νέους και ταλαντούχους ανθρώπους.
Μίλησε μου για την εμπειρία σου ως καθηγήτρια στο Χ- Factor. Πως προέκυψε; Τι έμαθες από αυτήν η ίδια (αν και δασκάλα). Θεωρείς ότι οι νέοι καλλιτέχνες αναζητούν την γρήγορη (και συχνά εφήμερη) επιτυχία;
Η πρόταση ήρθε από τον Ant 1 και τον Γιώργο Θεοφάνους το 2010 για να αναλάβω τη φωνητική προετοιμασία της ομάδας του. Ήταν πολύ ωραία εμπειρία και ευχαρίστως θα την ξαναζούσα. Οι νέοι καλλιτέχνες έχουν ανάγκη από καθοδήγηση και χώρο. Δεν νομίζω ότι αναζητούν την γρήγορη επιτυχία. Τουλάχιστον όχι όλοι. Αναζητούν ένα τρόπο για να υπάρξουν. Και η τηλεόραση, κακά τα ψέματα, έχει δύναμη. Μέσα στα χρόνια άλλωστε έχουν περάσει πολύ αξιόλογες φωνές όπως η Ραλλία Χρηστίδου, η Βαλάντω Τρύφωνος, ο Νικόλας Μεταξάς, ο Χάρης Αντωνίου, η Μαρία – Έλενα Κυριάκου και άλλοι. Το θέμα είναι βγαίνοντας από αυτά τα παιχνίδια να μπορέσουν τα ίδια τα παιδιά να διαχειριστούν την ξαφνική επιτυχία και την προβολή που τους δόθηκε μέσα από την τηλεόραση και να την «εκμεταλλευτούν» υπέρ τους για να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα. Το δικό τους όνειρο όμως, όχι των παραγωγών ή των εταιριών."
σπουδαίους καλλιτέχνες όπως η Ghena Dimitrova, η Δάφνη
Ευαγγελάτου, η Τζένη Δριβάλα, ο Rudolf Knoll, ο Lazar Berman και ο
Paul – Badura Skoda
Έχεις διδάξει ενήλικες αλλά και παιδιά. Πόσο διαφορετικό είναι να διδάσκεις μουσική σε ενήλικες και πόσο σε παιδιά; Τι σου αρέσει περισσότερο;
Είναι τελείως διαφορετικό. Έχει το καθένα τη δυσκολία αλλά και τη μαγεία του!!! Χωρίς σκέψη θα σου πω ότι προτιμώ να διδάσκω παιδιά…Έχω μια ιδιαίτερη και τρυφερή σχέση μαζί τους…Επικοινωνούμε με την πρώτη ματιά. Η συναναστροφή με αυτές τις ηλικίες με κρατάει και μένα παιδί και με βάζει καθημερινά στον μαγικό τους κόσμο. Αυτό με γεμίζει ενέργεια. Ξεφεύγω! Θα με πάρουν μια αγκαλιά, θα με φιλήσουν, θα μου δώσουν μια ζωγραφιά ή ένα λουλούδι, θα μου πουν αυτό που πραγματικά αισθάνονται χωρίς δόλο, χωρίς περιτύλιγμα. Απλά πράγματα, που όμως χάνονται στο κόσμο των μεγάλων... δυστυχώς!
Πως αποφάσισες ο πρώτος σου προσωπικός δίσκος να είναι νανουρίσματα;
Η ιδέα προέκυψε πριν 5 χρόνια σαν εσωτερική ανάγκη να φτιάξω κάτι που να απευθύνεται και σε παιδιά και σε μεγάλους. Περιέχει 16 τραγούδια – νανουρίσματα, 3 καινούργια και 13 επανεκτελέσεις δημιουργιών για παιδιά, που έχουν γράψει μερικοί από τους πιο σημαντικούς συνθέτες και στιχουργούς της ελληνικής μουσικής. Στόχος αυτής της δουλειάς ήταν να δημιουργήσω στον ακροατή την εικόνα μιας μάνας ή ενός πατέρα, που νανουρίζει το παιδί του μέσα σε ένα δωμάτιο. Σαν να παίρνει ένα βιολί ή ένα ακορντεόν και του λέει ένα νανούρισμα για να χαλαρώσει το παιδάκι και να κοιμηθεί. Για αυτό το λόγο σχεδόν σε όλα τα τραγούδια χρησιμοποιήσαμε ένα με δύο όργανα με εξαίρεση το τραγούδι των Ηλία Λιούγκου και Γιάννη Τσέρτου «Κοιμήσου άστρο φωτεινό» που η διασκευή βασίστηκε σε ενορχήστρωση του Νίκου Κυπουργού. Είμαι πολύ περήφανη για αυτή τη δουλειά…γιατί εκτός ότι είναι ουσιαστικά ο πρώτος προσωπικός μου δίσκος είναι συγχρόνως και ο καθρέφτης της ψυχής μου.
Να περιμένουμε νέο δίσκο μέσα στο 2016;
Ναι…!!!! Είμαι πολύ χαρούμενη γιατί εδώ και λίγο καιρό είμαι στο στούντιο με τον Νεοκλή Νεοφυτίδη και τον Σταμάτη Χατζηευσταθίου και ετοιμάζουμε την νέα μου δουλειά. Τραγούδια που γράφτηκαν για τη φωνή μου από ανθρώπους που θαυμάζω χρόνια και είναι δώρο να συνεργάζομαι μαζί τους. Πιστεύω πως μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα ακούσετε τα 2 πρώτα τραγούδια. Το ‘’άστατο ερωτικό’’ σε μουσική του Νεοκλή Νεοφυτίδη και στίχους του Ανδρέα Καραγιαννίδη και το ‘’Μια ανάσα ουρανό’’ σε μουσική και στίχους του Σταμάτη Χατζηευσταθίου.
Μια ευχή για το νέο χρόνο;
Υγεία ψυχική και σωματική για όλο τον κόσμο και αγάπη!!!!!!!!!! Αν έχουμε αυτά τα δύο αγαθά όλα μπορούμε να τα καταφέρουμε. Και μην σταματάτε να ονειρεύεστε….
Η Λυδία Σέρβου γεννήθηκε στο Γιοχάνεσμπουργκ και μεγάλωσε στην Καβάλα. Σπούδασε κλασσικό τραγούδι και Βυζαντινή μουσική αλλά και πιάνο και Ανώτερα Θεωρητικά. Παρακολούθησε ως ενεργό μέλος σεμινάρια τραγουδιού και πιάνου με σπουδαίους καλλιτέχνες όπως η Ghena Dimitrova, η Δάφνη Ευαγγελάτου, η Τζένη Δριβάλα, ο Rudolf Knoll, ο Lazar Berman και ο Paul – Badura Skoda. Επίσης παρακολούθησε σεμινάρια παιδαγωγικής της μουσικής με βάση το σύστημα «Kodály» , διεύθυνση χορωδίας και κατέχει την άδεια εκπαιδευτικού του προγράμματος «μουσικής και κίνησης» για νεογέννητα ως παιδιά 7 ετών από την KIndermusik International.
Μόνιμη συνεργάτης της Μαρίζας Κωχ από το 1995- 2008 συμμετείχε σε παραστάσεις και δισκογραφικές παραγωγές, ασχολήθηκε ενεργά με το σύγχρονο και παραδοσιακό τραγούδι και υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Εργαστηρίου Βιωματικής Μουσικής Παιδείας της Μαρίζας Κωχ για παιδιά. Η Λυδία έχει δώσει συναυλίες σε πολλές πόλεις της Ελλάδας και της Κύπρου. Έχει εμφανιστεί μεταξύ άλλων ως σολίστ με την Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ υπό τη διεύθυνση του Ανδρέα Πυλαρινού και με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού. Εμφανίστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μαζί με τον Μάριο Φραγκούλη και τη Νένα Βενετσάνου και συνεργάστηκε με το Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ και την Ένωση Ελλήνων Μουσουργών.
Η αγάπη της για τον Μάνο Χατζιδάκι και η μακροχρόνια μελέτη στη ζωή και το έργο του την οδήγησαν σε μια σειρά συναυλιών αφιερωμένες στον συνθέτη με κορυφαία συναυλία αυτή στην Κύπρο « για δύο πιάνα και δύο φωνές» με συνεργάτες τη Λία Βίσση και τους πιανίστες Πλωτίνο Μικρομάτη και Σάββα Σάββα. Η συναυλία ηχογραφήθηκε και κυκλοφορεί σε ψηφιακό δίσκο από την Avantgarde Productions.
Έχει εργαστεί σαν καθηγήτρια Βυζαντινής Μουσικής στο Πειραματικό Μουσικό Γυμνάσιο και Λύκειο της Παλλήνης και από το 2000 διδάσκει πιάνο, σύγχρονο τραγούδι και θεωρία της μουσικής στο «Εράτειο» Ωδείο και στο Ωδείο «Μουσικοί Ορίζοντες».
Η Λυδία δίδαξε τεχνική της φωνής και ρεπερτόριο στο σύγχρονο τραγούδι στο FAME STUDIO του ANT1 και ανέλαβε τη φωνητική προετοιμασία των παιχτών του τηλεοπτικού Show X-FACTOR για την ομάδα του Γιώργου Θεοφάνους.
Από τον Μάρτιο του 2010 έως τον Ιούνιου του 2015 ανήκε στο δυναμικό του ΓΙΩΡΓΟΥ ΘΕΟΦΑΝΟΥΣ και διδάξε στο ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΑΚΙ και στο ΜΟΥΣΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ STUDIO. Τον Δεκέμβριο του 2013 κυκλοφόρησε ο πρώτος προσωπικός της δίσκος από την Cobalt Music σε δική της παραγωγή με τον τίτλο «Κάμε τον ύπνο σύννεφο» και περιλαμβάνει 16 νανουρίσματα.
Από τον Σεπτέμβριο του 2014 ξεκίνησε τη συνεργασία της και με την επαγγελματική σχολή μουσικού Θεάτρου «PMTP» της Σίας Κοσκινά και από τον Οκτώβριο του 2015 διδάσκει μουσικοκινητική στα my playce στην Ερυθραία και στο Κολωνάκι.
Μπορείτε να την απολαύσετε αύριο Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2016, στο Σινεμά Ίλιον (Τροίας 34 και Πατησίων, Αθήνα) στις 22:00
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
*ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ*
Παρακαλώ MHN αφήνετε link για τα blog σας, η κείμενα που παραπέμπουν εμένα η τα μέλη του blog μου να τα επισκεφτούν στα σχόλια, γιατί το βρίσκω άκομψο και δεν θα δημοσιεύονται.
Ευχαριστώ για την κατανόηση.